محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 696

محافظ پیشرانه


محافظ پيشرانه

تعريف محافظ : دستگاه محافظ برق وسيله اي الكترونيكي مي باشد كه براي محافظت از رايانه، يخچال، تلويزيون، كولر گازي و تمامي دستگاه هاي الكترونيكي در مقابل آسيب هاي ناشي از نوسانات برق، شوك هاي ناگهاني و همچنين كنترل آن ها طراحي و ساخته شده است، محافظ پيشرانه از جمله دستگاه هايي است كه كليه نياز هاي برق رساني، حفاظت و كنترل برق لوازم برقي شمابرآورده مي كند.

با توجه به حساس بودن لوازم صوتي و تصويري و كامپيوتر نسبت به نوسانات و قطع و وصل ناگهاني برق شهري، استفاده از يك محافظ پيشرانه در كنار اين وسايل لازم و ضروري است.دستگاه هاي محافظ برق معمولا در برابر ورودي پايين تر از 170 ولت و بالاتر از 245 ولت، جريان را قطع و مانع از آسيب رسيدن به لوازم خانگي برقي شما مي گردد.

نوسان برق چيست ؟ همانطور كه مي دانيم برق شهر داراي مشخصه استانداردي براي هر كشور مي باشد كه در سرتاسر آن كشور ثابت مي باشد. براي مثال برق كشور ما براي مصارف خانگي 220 ولت، 50 هرتز مي باشد كه لوازم وارداتي يا توليد شده بايد اين مقادير را رعايت كنند.

برق توليد شده در سدها و نيروگاه ها با ولتاژ بالا براي انتقال با كمترين اتلاف انرژي از طريق دكل هاي فشار قوي به شهرها انتقال يافته و در آنجا از طريق مبدل هاي كاهنده كاهش يافته و سپس به بخش هاي مختلف شهر منتقل مي گردد كه در انتهاي اين مسير باز مبدل هاي كاهنده كه اغلب در كوچه و خيابان ها ديده ايم به مقدار قابل قبول و مصرف در خانه تبديل مي شود كه دراين مرحله چندين مشترك به صورت موازي از يك مبدل استفاده مي كنند.

ارت Earth : وقتي بحث نوسان برق مطرح مي شود مسئله ارت ساختمان نيز به ميان مي آيد، براي مشخص شدن يك مرجع براي برق توليد شده و جذب نويزهاي توليدي توسط وسايل برقي يك اتصال به زمين در محل توليد برق انجام مي شود كه در سرتاسر شبكه يكسان خواهد بود.

در مدت ارسال جريان برق تا وسيله برقي داخل منزل تداخل هاي زيادي بوجود مي آيد كه باعث تغيير لحظه اي در مقادير استاندارد برق شهري مي شود كه به موارد زير مي توان اشاره كرد:

رعد و برق، موج بادهاي الكتريسيته ساكن، استفاده از دستگاه هاي پر مصرف خارج از ظرفيت مشترك، استفاده از دستگاه هاي برقي غير استاندارد، استفاده از لوازم پر مصرف در ساعات اوج و ….، بنابراين محافظ پيشرانه از وسايل مورد نيازي است كه در تمامي مكان ها استفاده مي شود.

  انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 13

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما